Perasaan Lelaki Ketika Melihat Wanita



Samakah perasaan setiap lelaki ketika melihat wanita?
Mungkin sama, mungkin tidak. Tetapi perasaan itu terimplementasi dalam bentuk yang berbeda. Pada umumnya tidaklah terlalu sulit menebak arah laki-laki dalam melihat wanita. Tapi perasaan ini dapat juga membingungkan bila berhadapan dengan laki-laki yang mempunyai konsep hidup yang agak berbeda. Jadi penggambaran perasaan lelaki kali ini merupakan gambaran umum perasaan lelaki ketika melihat wanita.
Perasaan lelaki ketika melihat wanita yang merupakan anak perempuannya.
Protektif. Pasti. Anak perempuan bagi seorang laki-laki adalah seperti seorang putri yang harus dilindungi dan dimanjakan. Dilindungi dari buasnya laki-laki lain yang dipandangnya sebagai makhluk yang mungkin saja akan mencelakakan gadis kecil sang ayah. Hal inilah yang seringkali menyebabkan banyak wanita ingin mendapatkan suami yang seperti ayahnya.
Seorang ayah hendaknya tidak sekali-kali menyakiti atau memukul anak perempuannya. Bila ini terjadi, maka kebencian anak perempuan akan membuatnya membenci laki-laki pada umumnya. Pengaruh seorang ayah sangat kuat terpatri dalam diri anak perempuan. Ayahlah yang diharapkan memberikan perlindungan kepada anak perempuan.
Perasaan lelaki ketika melihat wanita pujaan hatinya.
Lelaki akan berjuang keras mendapatkan wanita pujaan hatinya. Apa pun akan dilakukannya. Tak akan dibiarkannya begitu saja siapa pun, apalagi lelaki lain yang akan menghalangi maksudnya untuk mendapatkan wanita pujaan hatinya. Walau terkadang setelah mendapatkan wanita pujaannya, lelaki terlena dan mensia-siakan wanita tersebut, lelaki tetap akan merasa wajib melindungi wanita yang telah hadir dalam hatinya itu.
Menurut sebuah survei, ada tiga orang wanita yang akan selalu terpatri dalam hati seorang laki-laki. Pertama, ibunya. Kedua, cinta pertamanya. Ketiga, istrinya. Perjuangan mendapatkan wanita pujaan hatinya ini akan menjadi kenangan tersendiri bagi laki-laki tersebut. Apalagi, bila wanita pujaan hatinya itu ternyata tidak dapat dimilikinya, maka kenangan itu sedikit banyak akan mempengaruhi kisah cintanya selanjutnya.
Perasaan lelaki ketika melihat ibu dan neneknya.
Bagi seorang lelaki, kedudukan seorang ibu lebih tinggi daripada istrinya. Walaupun kini banyak lelaki yang lupa dengan hal ini. Bagi mereka, ibu tetaplah sosok yang sangat berpengaruh dalam hidupnya. Akan sulit bagi seorang lelaki untuk tidak memenuhi keinginan ibunya. Pelukan seorang ibu akan membuat lelaki merasa begitu terlindungi.
Perasaan lelaki ketika melihat wanita seksi.
Wanita memang godaan terberat bagi seorang lelaki selain harta dan takhta. Wanita mampu melumpuhkan seorang lelaki yang sangat hebat sekalipun.
Cerita Maroon Monroe yang menjadi rebutan banyak lelaki di Amerika termasuk presiden J.F. Kennedy dan beberapa politisi lainnya sudah cukup menjadi bukti betapa daya goda seorang wanita sanggup merubah aluan politik sebuah negara. Cleopatrapun tak kalah hebohnya. Kisah asmaranya yang begitu menggelora, telah membuat perjalanan sejarah bangsa Mesir dan bangsa Romawi menjadi semakin memikat untuk digali.
Perasaan lelaki memang tidak semisteri perasaan wanita. Tapi perasaan lelaki mampu membuat perasaan wanita berbunga-bunga dan ketar-ketir.

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment